
Hogyan segíthetik az RFID-rendszerek a webroomingalapú vásálást?
A bárhonnan kényelmesen böngészhető webáruházak korszakában a fizikai áruházaknak is át kell értékelniük a stratégiájukat, összekapcsolva a webshopok és fizikai boltok előnyeit. Lássuk, hogy segíthet ebben a webrooming, és mi köze mindennek az RFID-rendszerekhez!
Webrooming vagy showrooming?
Az elmúlt időszakban egyre többet tárgyalt jelenség az úgynevezett webrooming, amely a már a régóta ismert showrooming kifejezést alapul véve világít rá a fizikai áruházak újfajta értékesítési stratégiáira. Az online kereskedelem elterjedésével sok webáruház kezdett el élni az úgynevezett showrooming kínálta lehetőségekkel, vagyis azzal, hogy az adott webshop termékeit egy kisebb bemutatóteremben is prezentálják a vásárlóknak. A showroomban a vásárlók kézbe vehetik a termékeket vagy adott esetben ki is próbálhatják azokat, és miután döntöttek, már online is lebonyolíthatják a vásárlást.
A vásárlói attitűdök azonban változnak, így egyre inkább felfedezhető egy vásárlói réteg, amely online böngészés után szívesebben bonyolítja le a vásárlást a fizikai áruházban. A webrooming éppen ezért a showrooming fordítottjának tekinthető. Az online platform ebben az esetben főként arra szolgál, hogy az üzletek minél pontosabb információkat szolgáltassanak termékeikről az online térben, hogy aztán a vásárlók az áruházban fejezhessék be a vásárlást. A webroomingnak több előnye is van a vásárlók szempontjából, hiszen így az interneten, a fotelben ülve böngészhetik végig a kínálatot, ráadásul a boltban történő vásárlással megkímélhetik magukat a szállítási költségektől is.
Segítse vásárlóit RFID-kapukkal!
A hatékony webrooming során ugyanakkor minden lehetséges módon segíteni kell a vásárlót abban, hogy az összes szükséges információt megtalálja a webáruház felületén. Az értékesítők feladata ebben az esetben minél egyszerűbbé tenni a vásárlást az ügyfelek számára, támogatva őket, hogy a webshopban pontos információkat szerezzenek az adott termék elérhetőségéről, valamint hogy az áruházban is könnyedén megtalálhassák azokat. Mindebben az RFID-technológia óriási segítséget nyújthat.
Az RFID-tagek alkalmazása nem csupán az áruvédelmet segítheti, hanem azt is, hogy pontosan nyomon követhessük a készletmozgásokat. Az RFID-technológia lehetővé teszi, hogy láthassuk az árucikkek üzleten belüli mozgását, mindemellett lehetőséget teremt arra is, hogy vásárlás után automatikusan frissülhessen az online megjelenített termékek darabszáma.
Szeretné Ön is egyszerűbbé tenni a vásárlást megrendelői számára? Érdeklődjön az RFID-védelem előnyeiről!