Könyvtári megoldások

A hatékonyság szolgálatában

Olyan eszközöket tervezünk és fejlesztünk, melyek elsődleges célja a mindennapi munka hatékonnyá tétele. Könyvtárak számára ez nem más, mint a monoton feladatok automatizálása a legújabb technológiáknak köszönhetően. Legyen az állomány ki- és bevételezés, látogatók számlálása vagy épp a viselkedés-minták feldolgozása, a cél mindig ugyanaz: precíz eszközt nyújtani a vevőinknek, hogy személyre szabott szolgáltatást tudjon nyújtani a látogatóknak.

Vállalkozásunk fő célkitűzései a hatékonyság, kényelem és megbízhatóság a munka során.

Automatikus állománykezelés és láthatatlan védelem

Tudta, hogy manapság ki sem kell nyitni a könyvet, hogy tudjuk mi van benne? A legmodernebb eszközeinkkel elértük, hogy egyszerre több ezer könyvet vagyunk képesek beregisztrálni. Tegye gyorssá és hatékonnyá az állomány kezelését és védelmét.

A logisztikai és a kiskereskedelmi szektorokban használt technológiát ötvöztük saját fejlesztésünkben: a termékre – jelen esetben a könyvbe – ragasztott címkét ellátjuk egy egyedi azonosítóval. Az interakció során (például amikor a könyvet ki akarjuk kölcsönöztetni) a címkét leolvastatjuk egy berendezéssel, azonnal megtörténik az azonosítás és kiválasztható a teendő: kikölcsönöztetés, ellenőrzés vagy épp zárolás. Mindez láthatatlanul történik, hiszen a leolvasó képes “átlátni” akár egy doboznyi könyven is. Nincs szükség optikai kézi-leolvasó használatára. A kijáratban elhelyezett láthatatlan antennák mindeközben folyamatosan monitorozzák a feltételezhető lopásokat. Amennyiben egy könyvet kivételezés nélkül szeretnének kivinni a könyvtárból a rendszer automatikus riasztás generál a helyszínen és/vagy a megadott személyeknél.  

  • Tizedmásodperc alatt leolvasható állomány
  • Nincs szükség optikai leolvasására
  • Hatékony állományvédelem
  • Automatikus adat-kitöltés (szerző, cím, stb.)
  • Alacsony üzemeltetési költségek
  • Áttölthető adatbázis kezelés
  • Rendkívül egyszerű használat
  • Villámgyors leltérározás
  • Kézi kereső

Látogató számlálás

Honnan  lehet  pontosan  tudni,  hogy mekkora  volt  a  látogatottság  egy adott napon?

Könnyen   azt   hihetjük,   hogy   egy   olyan egyszerűnek  tűnő  feladat,  mint   a  ki-,  és belépések  számlálása  nem  lehet  problé- ma,  hisz  még  az  ember  is  könnyen  meg tudja tenni.

A legrosszabb helyen azonban az emberek által végzett adatok szerepelnek precizitás szempontjából.   Gondoljunk   csak   bele: képesek  lennénk  8  –  10  órán  keresztül csak  az  ajtóra  figyelni  és  nyomon  követ- ni,  hogy  ki  lépett  be,  majd  hagyta  el  az épületet? 

Kamera alapú számláló-programunk mini- malizálja a tévedéseket. A nap minden per- cében képes tenni a dolgát. Kezelőfelülete képes kimutatásokat készíteni, ezek pedig visszakereshetőek bármikor. Mindezt teszi költséghatékonyan, fillérekért.

Szeretne többet megtudni könyvtári megoldásainkról?

Hőtérkép készítés

Egy könyvtár szolgáltatásai alatt sok mindent érthetünk. Említhetjük az állomány általános állapotát, az épület felszereltségét, esetleg a kényelmi szolgáltatásokat. Egy biztos: mindegyik kihatással van arra, hogy a betérő olvasó hogy érzi magát.

  1. Legfrekventáltabb helységek megjelenítése
  2. Polcok használatának megfigyelése 
  3. Statisztikai kimutatások készítése
  4. Távolról elérhető, felhőalapú szoftver

Valós idejű mérés és értesítés a könyvtári szabályozásoknak megfelelően!

Legújabb fejlesztésünk révén nem csak a napi belépési adatokhoz juthat hozzá, de akár automatikusan szabályozhatjuk a maximálisan bent tartózkodók számát.

A bejáratban elhelyezett szenzorunk folyamatosan nyomon követi a vásárlók ki- és belépéseit, majd a felhőbe feltöltött adatokat feldolgozva meghatározza az üzletben tartózkodók aktuális számát. Ha az üzlet telítettségi szintje eléri a 80, illetve 100%-ot (kritikus szintet) a rendszer automatikus e-mail és SMS-értesítést küld a dedikált személyeknek.

Néhány érv a rendszer használata mellett:

• nem szükséges drága és költséges munkaerőt erre a feladatra elpazarolni;
• amennyiben a biztonsági őr látja el ezt a feladatot, a valós tevékenységével nem tud foglalkozni, tehát kontra produktív;
• amennyiben nem pontosan számolják az adatokat az üzlet áteresztő képessége csökken, pl. a kritikus vizsgaidőszakban
• a korlátozások elmúltával feltérképezhető a könyvtár általános látogatottsága és annak napszakonkénti eloszlása;
• a belépések emelkedésével fel lehet készülni a plusz személyzeti igényekre;
• dinamikusan tudják lekövetni a látogatottságból adódó változásokat;
• a megismert historikus adatok alapján jobban szervezhető a munkaerő.

Az SMS- és e-mail-értesítés funkción túl opcionális élő telítettség kijelzésre is van lehetőség a bejáratban elhelyezett képernyőn vagy Android-tableten.

A kihelyezett monitor különböző színekkel hívja fel a figyelmet a legfontosabb könyvtár telítettségi változásokra. 79%-os telítettségig hátradőlhetünk, azonban ha elérjük a 80 vagy akár 100%-ot a lehető leghamarabb kell cselekednünk.

Segítségre van szüksége?
Töltse ki az alábbi adatlapot és hamarosan jelentkezünk