Megelőzéssel a bolti lopások ellen
A bolti lopások ellen minden kiskereskedelmi üzlet próbál védekezni, de nem mindegy, ki hogyan próbálja meg kombinálni az egyes áruvédelmi technikákat.
A bolti lopások ellen minden kiskereskedelmi üzlet próbál védekezni, de nem mindegy, ki hogyan próbálja meg kombinálni az egyes áruvédelmi technikákat. Természetesen csipogókra és áruvédelmi kapukra mindenképpen szükség van, a hatékony védelemhez azonban egyéb megelőzési technikákat is érdemes lehet bevetni.
A bolti lopások ellen okosan
A bolti lopások minden üzlet számára egyre nagyobb problémát jelentenek, ám a legtöbb kárt az alacsonyabb forgalmat lebonyolító kisvállalkozások kénytelenek elszenvedni. Bár ma már egyre kevesebb az olyan üzlet, amely nem használ valamilyen áruvédelmi rendszert, a megfigyelési technikák fejlesztésével és az alkalmazottak megfelelő felkészítésével bármely üzlet maximalizálhatja tolvajokkal szembeni fellépés hatékonyságát.
Csipogók és áruvédelmi kapuk
A lopásgátlás egyik leghatékonyabb eszköze a rádiófrekvenciás (RF), akusztomagnetikus (AM) vagy RFID címkék használata. A korábbi technológiákat képviselő RF- és AM-címkék és a hozzájuk tartozó áruvédelmi kapuk képesek riasztást adni bármely lopáskísérlet esetén, míg a modern fejlesztésű RFID-rendszerek pontosan képesek követni az egyes áruk helyzetét az üzleten belül, így akár az üzleti stratégia kialakításához is hozzájárulhatnak. Mindez azonban csak abban az esetben működik igazán hatékonyan, ha a bolti személyzeti is megfelelően felkészül a bolti szarkák érkezésére.
Mit tegyenek a vagyonőrök?
A riasztók csupán figyelmeztetik a személyzetet, ha valaki anélkül sétál át az áruvédelmi kapun, hogy a termékre erősített tag hatástalanítva lett volna. Fontos azonban, hogy az eladók és a vagyonőrök a megelőzésre helyezzék a hangsúlyt. A polcsorok átlátható elrendezése, tükrök felszerelése vagy éppen a drága áruk kiegészítő, mechanikai áruvédelemmel történő ellátása bár valamennyi többletköltséget jelenthet az üzletek számára, ugyanakkor nagymértékben segíthetnek elkerülni az eltulajdonításokat.
Amennyiben a riasztó mégis megszólal, fontos, hogy mind az eladók, mind pedig a vagyonőrök professzionális módon kezeljék a helyzetet. A kereskedelmi tapasztalatok szerint nem egy esetben fordul elő, hogy a riasztó csupán azért szólal meg, mert a vásárlásnál nem hatástalanítottak egy-egy címkét, így fontos, hogy jelzés esetén a biztonsági őrök sose lépjenek fel agresszíven. Az udvarias kommunikáció segíthet elkerülni a konfliktusokat, és mindenképpen javítják a cégről alkotott általános benyomást.